Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 10 mars 2010


I mitt hobbyrum samsas fröpåsar, hästtidningar och kattleksaker med gardinspetsar, fint bomullsgarn och hemmagjorda gratulationskort.
Här ryms också egna dikter och berättelser i samma väska som strumpsticksömmen och markramégarnet.
Framför allt: I mitt hobbyrum känner jag mig fri, lugn, mig själv. Skapandet kan flöda fritt, utan att nån annan (än jag själv) gör sig rolig över mina tokiga idéer.

En liten varning är på sin plats: Mitt hobbyrum är inte så städat. När jag ska städa där övergår det snabbt i inventering i stället - det är mycket roligare! - och så helt plötsligt har jag fått nån ny idé. Städandet glöms bort, hinns inte med, "sopas under mattan" tillsvidare. Det känns nämligen viktigare att må bra än att städa bra, även om det ibland hör ihop, så att säga. Men som sagt: varningen är utfärdad... :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar