Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 19 mars 2010

Vad händer i trädgården just nu?
Det fyller på med mera snö...
Och i radion sjunger de: Musta multa... som den naturligaste sak i världen.
Visst, om man sår frön inomhus förstås. En bekant sa häromdan att hon just skolat om sina ett par cm höga lobeliaplantor.
Det finns alltså de som tror på våren hur mycket snö som än täcker favoritrabatten i trädgården i mars. Och visst hörs det på fåglarna, om man lyssnar. Och märks på kattorna...
Men kattgänget (4 stycken för tillfället) hör inte till trädgårdssidan, annat än att de gärna krafsar i alla nya rabatter och planteringar. Speciellt om jag använt jord från komposten, då är det intressant att kolla lukterna...
Så jag får så lov och vänta än, innan jag börjar skriva i min trädgårdsblogg.
Ja, jag har ju faktiskt skrivit en sån redan i ett par års tid. Men en gammaldags sådan. Alltså: jag har skrivit med penna i en trevlig skrivbok med hårda pärmar och spiralrygg. Väldigt bra att anteckna vad man flyttat vart och varför man flyttade en viss växt till ett helt annat ställe.
Har man dåligt minne och är spontan som jag är, så minns man inte riktigt vad som har gjorts och varför. Boken är dessutom väldigt behändig att ta med sig ut i det gröna rummet om det behövs...
Fåse hur jag gör i år.
Ska nog läsa först vad jag gjorde och tänkte ifjol, och så att säga komma i rätt stämning. Men jag tror det får vila ännu. Liksom blomlökarna och allt det andra där under snön. Vi låter vädret göra sitt nu först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar