Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 18 mars 2010

Det är porslinsmålningsdags igen. Kursen är snart slut så det blir bråttom att hinna med allt man påbörjat. Igår blandade jag till pennfärg, äntligen. Det hade jag ju planerat från kursens början, men alltid hittat på nåt annat projekt istället. Det är ju de nya idéerna, som ibland tränger sig före allt annat...

Därför har jag ett sånt "namn" som idégumman. Det poppar upp så många idéer så jag nästan drunknar i dem emellanåt. Inte så att de alltid är så smarta, eller bra, eller ens genomförbara. Men det är så roligt att testa, planera...

Idag ska det bli mera pennfärg på en blomkruka, tror jag, jag började med den igår, så jag vet att det funkar. Även om jag inte har riktigt det tålamod som fordras för att få en jämn fin färg i pennan...

Idag tänker jag alltså också njuta lite. Med pensel i hand. Och hästar för min inre syn.
Tack och lov påverkas inte den inre synen av gråstarr!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar