Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 17 mars 2012

Fjordinghovar i virvlande snö. Bäst att sätta upp den bilden nu medan det finns snö på marken. Det börjar faktiskt arta sig mot vår!!!
Fick en kort ridtur igår med den äldre fjordingdamen, på en fortfarande snötäckt ridbana. Var väldigt nöjd efteråt. Igen. Inte för att jag lyckades så bra med mina övningar. Och inte heller gjorde jag stora framsteg. Men allt gick ändå bra. Fjordingen verkade lugn och nöjd efteråt, och jag hade fått igenom en hel del små övningar med endast små hjälper. Fjordingens samarbetsvilja var otrolig. I like!!

På tal om små hjälper, så lär den finska TunneHevonen-tidningen ha "ordnat" ett dressyrtillfälle på senaste Helsinki Horse Fair. En dressyruppvisning med träns utan bett och dylikt. Minimal utrustning. Har nog sett några videoklipp på youtube därifrån, men de har inte varit så tydliga... Borde söka fler klipp. Roligt att det blir mer och mer vanligt att tala om att få hästen att förstå vad man vill utan en massa avancerad utrustning och hjälptyglar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar