Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 30 mars 2012

Vårblomma eller höstblomma, eller närmare sagt vinterblomma!!!

I höstas slog den här penséknoppen nästan ut innan snö och köld slog till. Nu när snön smälte reste den sig klarblå och stolt: Jag klarade vintern!!! ... trots att trädgårdsmästaren valde att lämna mig kvar i den redan från tidigare sönderfrusna krukan. Under snön har det varit lite mörkt men rätt gosigt, verkar pensén säga, men bäst är nog ändå att åter få se solen!

Nu ska jag söka påskgräs-koppar i påskpyntförrådet. Blomjorden har jag tagit upp från potatiskällaren och satt på rumstemperering vid batteriet. Och så tog jag lite gammal, sandig blomjord också, att blanda med så det inte blir för kraftigt för de små fröna.

... ifall jag nämligen får för mig att så de första blomfröna också, i misstag alltså... Man vet aldrig vad som händer när man får jord på fingrarna... då kan man inte köra igenom pianoläxan utan att tvätta händerna, så lika bra att fortsätta "myllra" med fingrarna i jorden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar