Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 2 maj 2013

I brist på stalldag blir det en närbild på fjordingar. Gott med middagshö i vårsolen...

Har hästbrist, helt klart. Men första maj -firandet tar sin tid, och annat också.
Jag börjar snart sikta in mig på semester... även om det är en månad tills. Brist på semester också... :).

Igår kväll satt jag med ett nytt handarbete (vissla, vissla, jag har inte gjort nåt tokigt...). Har ju fått klart ett par sockor som jag började sticka för nåt år sen, men som det sen inte var akut behov av, men nu är de klara ifall behovet infinner sig. Och så fick jag ju de där handledsvärmarna av fint ullgarn klara också. De tog fart tack vare att jag deltog i en syjunta i byn :). Det gick så snabbt att sticka dem när man hade sällskap av trevliga strumpstickande äldre damer som pratade glatt om ditt och datt :)!

Så jag menar: då fick jag väl starta upp ett nytt handarbete? Jag testar lite spets/hålstickning av restgarner av lite märklig blandkvalitet, alltså ett garn med både akryl, bomull, lin och polyester i. Intressant att se hur det blir...

Terapi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar