Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 8 maj 2013

Vårarbete i trädgården med sjuk hals och stegring. Men det var lättare att vara utomhus så...

Favoritkissen hittade en solig plats i närheten och lade sig till ro medan jag drog upp nässelrötter och hundlokerötter (nästan som morötter!). Det är ett av de nyare ställena uppe i skogsbrynet där jag haft morötter ett par år nu och blivit väldigt nöjd. Jag hade fixat bara en lite skogsruta mitt bland nässlor och hundlokor. Men nu tänkte jag "nyodla" lite till bredvid. Antar att det tar ett par år innan morötterna i den lilla rutan smakar lika bra som i den gamla rutan. Jorden ska väl "urlakas" så där lagom efter nässlorna så det inte blir för starkt... eller vad vet jag. Vi får se vad jag sår där. Tippar det blir någon rad med lagermorot. I den gamla rutan blir det nog tidigmorot av nån sort. Gillar den lilla skogsbacken som faktiskt är solig även rätt sent på kvällen. Perfekt att pyssla där en sen sommarkväll och lyssna på morkulla och andra kvällsfåglar!

Fick upp mitt lilla miniväxthus också idag. Och placerade dahliaknölarna där tillsammans med solrosfrön (som ska få mig att orka vänta på eventuella dahliaskott). En del av knölarna såg rätt bra ut, men har inte ännu visat nåt livstecken.

Sen har jag i min optimism sått lite majs, lite zuccini, lite blommor (inomhus). Jag har sneglat i blombänkarna, glatt mig åt de klarblåa ormöga (som jag lyckades få målade på porslin också...) och hoppas de sprider sig ännu mera. Tyvärr såg jag myror på ett helt nytt ställe... fåse hur jag tar itu med det problemet...

Nåja, vårtankar gör gott, så länge det inte finns nåt måstas med dem! Och kanske man hinner med en stalltur i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar