Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 11 maj 2013

Eftermiddagen vid stallet idag var egentligen helt perfekt.
Vädret var omväxlande men varmt.
Fick chans att rida en timme på banan med en gammal favoritfjording. Kändes som länge sen senast jag satt i sadeln. Men det kan det väl inte ha varit...
Fick koncentrera mig mycket på att mjuka upp hästen. Jag borde läsa på lite, för att hitta bra övningar för uppmjukning. Å andra sidan är de enklaste övningarna de bästa. Sen måste man ju också minnas att inte träna samma sak för länge så hästen blir uttråkad.
Som tur var hade vi sällskap av ett annat ekipage och tillsammans tränade vi lite pyttehinder på en stor åtta, alltså en del böjningar i trav, vilket var väldigt hälsosamt för "min" häst, samtidigt som hon fick köra på för fullt :).
Efteråt sa nån att det hade regnat. Jag sa visst också en gång under ridpasset att det verkar regna, för det hördes på ett plåttak bredvid ridbanan, men sen glömde jag helt vädret, då jag var så koncentrerad på ridningen. Min medryttare sa också när vi gick hemåt att det kändes som en evighet sen vi for hemifrån :). Vi hade varit så helt i häst-världen att allt annat glömdes för en stund.
Bra terapi att få glömma allt runtom och bara koncentrera sig på en sak, jag och hästen :).
Sen blev det också både ryktning, manputs och annat smått. Alltihop toppen terapi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar