Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 10 maj 2013

Det blev trevliga stunder vid stallet idag. Kontakt med flera hästar, lite rykt här och där, en hel del småprat. Vädret var mulet, men ingen störande blåst, inga "odjur" i luften, bara att byta ryktborste mot mankam mot mansax mot dammborste mot hovkrats... Terapipyssel!

Men allra först såg jag att en av de större killarna stod lite för sig själv i hagen. Jag gick in, "borstade" av honom med handen lite över hela kroppen medan jag småpratade massor (han hade nog "råkat" få en del gyttja på sig som sen torkat). Han sökte hö på marken, låtsades inte bry sig alls om mig, så jag vet inte om han brydde sig. Undrar om han inte försökte lura mig i alla fall...? Har sett att det ordnas en "hästspråk-kurs" i närheten, skulle verkligen vilja gå en sån, eller ... jag skulle vilja lära mig förstå bättre. Speciellt såna hästar som annars kanske är lite "utanför".

Hur som helst en jättebra start på veckoslutet! Hoppas på mer hästkontakt i morgon!

2 kommentarer:

  1. Vet inte om det bara är jag och min dator, men jag kan inte se bilden, bara namnet sadelisolen. Och inte den i följande inlägg heller :( . Jag tycker om bilder, så....
    Verkar vara krångligt att få det publicerat också...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, jag märkte det när jag råkade kolla bloggen från en annan dator. Försökte publicera ett annat bildformat än vanligt, men det lyckades inte så bra. Måste sätta in dem på nytt. Tack för kommentaren! Skulle vara tokigt ifall jag sen inte hade märkt det själv.

      Radera