Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 16 februari 2013

Vinterpälsar överallt. Det kan behövas lite extra värme när det blåser snöyra runt knutarna :).
 Fast så mycket som de här killarna busar med varann lär de inte behöva frysa.

Det blev en trevlig ridstund på ridplanen idag. En annan häst än jag ställt in mig på. Kanske det var därför  det gick bättre än väntat :)? Det jag hade planerat göra blev inte av, men det blev egentligen bättre ändå. Jag fick fightas med ridrädsla-spöket igen. Inte så tydligt, men ändå, det kryper runt ridbanan och väntar på lägligt tillfälle... Fjordingen var piggare än vanligt, trots en terrängtur strax innan som borde ha fått henne "lugn och sansad". Ute på fyrkantspåret ville hon ta kontrollen och rusade i traven. Jag fick chans att fräsa "stick!" åt ridrädslan, och i stället låta fjordingen trava frejdigt på, men lite försiktigt lirka för att få henne i en mera samlad trav utan att för den skull tappa energin. Det var lite knepigt eftersom hon egentligen är så hyperkänslig och jag inte riktigt klarade av så mjuka halvhalter som jag borde. Men jag tyckte att vi ett par ögonblick hittade rätt så bra samarbete, som också syntes bitvis när jag "jobbade henne på volten" (visst låter det proffsigt :) som om jag skulle kunna...) och hon hur mjukt som helst böjde sig och lyssnade så noga på mina hjälper.

Till slut, när jag sadlat av henne och ryktat henne, stod jag en stund och kliade henne på en punkt strax under örat och hon stod med halvslutna ögon och bara njöt, alldeles stilla... Det kändes bra. Hästterapi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar