Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 6 februari 2013

Surfade runt häromdan på nätvågorna. Nånstans läste jag i en blogg om en dam som tagit itu med en hel del av sina halvfärdiga handarbeten. Ett i taget. För att kunna starta nya, kanske.

Jag smittades lite av den där ivern. Och har plockat fram en gammal sticksöm som jag tänkte få klar denna vecka, inte så mycket kvar, alltså. En annan sticksöm som blivit på hälft för att jag inte riktigt vetat hur jag ska fortsätta har jag också sneglat på. Jag överväger att riva upp den, eftersom idén inte riktigt artade sig som jag hade tänkt. Och garnet är ju hur bra som helst, trots att det är ca 30 år gammalt :).

Ikväll när jag sökte en helt annan väska ur skåpets skrymslen hittade jag ett annat handarbete som bara testades som hastigast för ett halvt år sen (jag tror till och med att det kan finnas en bild här på bloggen :)...) och det var just fem före att jag skulle ha tagit tag i virknålen och satt mig ner där på stället och fortsatt, trots att jag egentligen skulle starta en tvättmaskin och fixa mat och...

Har jag tur är detta ivriga handarbetshumör av en lite mer långvarig sort så jag får nåt klart. Om inte, så blir det väl nåt annat :). Som t.ex. ett porslinsmålningsprojekt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar