Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 8 maj 2011

Virkad blomma, trasmatta, gulliga tassar, solsken. Hobbyrummet är fullt av idéer. Och klockan har för bråttom. Mitt i allt måste man bara stanna upp och lyssna, vad var det där för fågel? Och så fort man sätter foten utanför dörren möter man det utvidgade hobbyrummet med maskrosor mellan aklejorna (vet ni annars varför maskrosorna alltid lyckas tränga sig så tätt intill de egentliga trädgårdsblommorna? det är ju nästan omöjligt att få bort dem utan att man förstör blomrötterna?!) och grönsaksbänkar som väntar på frön.

Måste nog ut ännu ikväll, tror jag. Åtminstone någon minut. Har en liten terapirundel mitt på den torraste delen av gräsmattan. Ett provisoriskt stenparti som man bara måste titta till lite då och då, plocka bort lite ogräs, kolla så att inte skogssmultronen smiter över gränserna (= får försiktigt placera om revarna som smitit och leda dem tillbaka in på eget område), kolla att inte silverstjärnorna smiter över gränserna (= svårt! de kryper under stenarna och nere i jorden, märks inte förrän de mitt i allt finns överallt!) och så förstås prata snällt med kattfoten som är ny för i år och som jag så önskar få se blomma!

Och så är det en hel del ogräs som ska bort, i alla blombänkar. Jag tar lite här och lite där, inga storarbeten, bara terapi, och så mycket som jag är inspirerad till...

2 kommentarer:

  1. Undrar om blomman av garn som jag såg utanför biblioteket i Vasa runt en trädstam också hade smitit över gränsen? Din garnblomma är ju åtminstone inomhus. Men trevligt såg det nog ut med den blommande trädstammen också! :-)

    SvaraRadera
  2. Kanske det var nån som ville påskynda våren? Fast bäst är det ju om den får ta den tid den tar... Men det är ju kanske ett bra sätt att få ut sina virk- och sticktester: När man testar ett nytt garn, eller ett nytt mönster så behöver det inte bli liggande i en låda utan får komma ut i världen som virk/stickgraffiti! Gråtassen verkade inte så intresserade av virkblomman... :)

    SvaraRadera