Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 11 maj 2011

Gullviva, Mandelblom, Kattfot och Blå viol, Fjädernejlika, Vintergröna ... de finns där ute allihopa, allt är på gång i stenpartiet och utanför. Och den första vita blomman bland skogssmultronen!

En ledig dag, alltså sitter man inte framför datorn. Allra minst när solen skinar utanför och det utlovas vårens vackraste dag. Men ibland måste man... tvätta kläder, diska, städa upp annat, och då tycks man också kunna sitta vid datorn åtminstone en stund medan den laddar sig...

Mina frösådder ser inte vidare framgångsrika ut. Därför leker jag med tanken att hälla ut en massa frön (minns ni bilden ett par inlägg tillbaka?) i en stor grund låda med "såjord" och testa. Det som kommer upp flyttas i egna småkrukor, så får vi se vad som kommer upp... Tror ni att det blir gräsmatta? (nog om jag använder kompostjord :) !) eller blir det nollresultat?

Andra har blommande tomatplantor i sina växthus, jag funderar på små frön. Var och en i sin takt. Carpe diem gäller verkligen nu på våren. Det behövs bara en minut i stillhet ute i friska luften, lyssna, känna dofter (om man inte är i tätaste stan förstås) och låta batterierna laddas. En minut ute gör att man klarar en kvart inne, om man måste... Fast lika gärna tvärtom... :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar