Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 29 maj 2011

Man går ju i väntans tider... när en absolut favoritfjording ska till att föla! När som helst! Därför måste jag bara sätta in en bild på fjolårets charmtroll. Han är rätt stor nu, tror han är vuxen emellanåt, bråkar som en pojke "ska", men får nog igen då och då när de större tycker han blir för jobbig :). Det lär ska vara lite hälsosamt det där att ettåringar får lära sig var de står i flockens rangordning, vilka regler som gäller. Samtidigt som man märker att många av de vuxna ibland har otroligt stort tålamod med honom, låter honom hållas i sina bus åtminstone en stund... :). Så han själv också får en chans att hinna visa respekt...

Själv borde jag förbereda mig mentalt på den akademiska kursen i början av sommaren... Jag var åhörare/åskådare igår på en dylik kurs men med en annan lärare. Intressant att se på, lära sig att se hur hästen ska gå för att "gå rätt". Lätt är det inte, men när man hör lärarens kommentarer och uppmaningar samtidigt som man får sitta på första parkett och spana in hästens rörelser så... Intressant! Jag står/sitter alltid och skänklar själv, justerar tyglarna, rättar till sitsen, när jag lyssnar på en sån lektion. (Undrar hur det ser ut egentligen, skrattretande, myror i brallan... men sak samma, de andra som står där har hur som helst inte tid att titta på hur jag "justerar tygelfattningen" i luften!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar