Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 2 april 2011

Sitter i mitt hobbyrum några minuter. Stallsdoften fortfarande i färskt minne, kom just från ett par timmars "hästmätarpåfyllning". Mätaren visade på noll, så det var lite panik. :) Nu efter lite ryktning, vinterpälsinsamling och hästprat i allmänhet är jag aningen lugnare. Kanske jag klarar mig till i morgon...

Var till biblioteket häromdagen, fantastiskt ställe att göra gratis fynd på! Fick i handen en relativt ny makramébok med nya fräscha mönster bland de trettio år gamla beprövade bältena... En hel del smyckesmönster, och också inredningsmönster. Man kan göra mycket av makramé! Och så kom jag på vad som hänger i sovrummet, en ca 25 år gammal lampskärm av egen design... måste naturligtvis fota den!

Det kliar i fingrarna att testa något av de nyare mönstren också. Knutarna är ju desamma. Endast de tillverkade föremålen har lite modernare användningsområden. Fåse om jag tar mig tid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar