Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 10 april 2011

Så här får vi ha det ännu några dagar, antar jag, tills solen och vårvindarna gjort sitt och smält snön och torkat upp i hagen. Men med den här farten ska det väl inte dröja så länge till.

Det blev stallstur igår, inget på hästryggen, men favvisfjordingen var jag inne och hälsade på i hagen. Vi greppade krattorna och putsade lite här och lite där, skönt att pyssla med nåt i vårsolen i närheten av hästarna. Månne fjordingfavoriten skulle stå i tur för en rejäl ryktomgång? Inte för att jag har vinterpälsbrist, men... :).


Jag gick faktiskt igenom mitt vinterpälslager igår. Hittills har jag bara hängt upp de små plastpåsarna med insamlad päls i uthuset. Nu satte jag allt i en stor papperskasse, för att det skulle få torka upp ordentligt. Visserligen hade jag tagit hål på plastpåsarna för att det skulle bli luftigt, men fuktprocenten var lite väl hög ändå. Nu får det torka i lugn och ro, och så ska vi se om det alls går att tova av hästhår. Antagligen går det. Det är mera problem med mitt tålamod att göra det ordentligt. Fåse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar