Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 7 april 2011

Kom just från stallet och har redan hästbrist fast jag knappt lyckats få bort all vinterpäls ur munnen... Så jag måste sätta in en vårbild med en fjording. Det är smältvatten utanför hagen. Det börjar bli en aning vått överallt...

Skulle behöva lite hästkraft. Mer hästkraft än jag har... Det finns visst en ganska nyutkommen bok på finska som heter just Hevosvoimia... Har tänkt söka reda på den, läsa den och se om innehållet motsvarat den positiva recension jag läste i tidningen TunneHevonen. Har den månne översatts till svenska??


Mitt hobbyrum var en stor del av dagen placerad vid köksbordet idag. Det var självrandande Nalle-garn "kevät" och lite annat garn. Sen hade vi virknålar och en finskspråkig virkbok som förklarade grunderna samt innehöll flera små trevliga mönster på rundlar och fyrkanter och spetsar och olika mönstervirkning såsom galler, stegar, diamanter, vanligt nät, påfåglar och allt vad de hette. Jag testade mormorsrutor med det randande Nalle-garnet. Först tyckte jag inte om det, men sen märkte jag att med "kevät"-fägerna, gröna nyanser och rosa-lila nyanser så började rutorna likna en detalj ur en vackert blommande buske eller nåt. Rosa och lila utspritt över alla gröna nyanser man kan tänka sig i en buske... Inte så illa! Jag ska testa lite till och fota om jag blir nöjd. Kanske hur som helst. Bara inte tennisarmen bråkar för mycket...


Men hästbrist är det hur som helst... :)... nog är man konstig! Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar