Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 22 augusti 2017

vardagsmotion i hästhagen

... både före ridturen och efter... det är lämplig uppvärmning.

Alltså att mocka rent medan man lite tänker ut vad man ska göra för krumelurer på ridbanan eller vilken fart man planerar, eller bara förbereder sig mentalt på hästkontakt, lämnar bort allt annat och finns bara i nuet... Då har man en chans att mötas lite bättre och förstå lite mer vad den andra menar.

Man hinner tänka en hel del. Inte bara kolla färgen och konsistensen och mängden :).

Lite som när jag har 25 km bilväg till och från jobbet. Man hinner tänka om, tänka till. Speciellt eftersom en stor del av vägen är lugn utan nästan nån trafik alls. Mycket skog.

Man hinner byta kassett från hemmakassetten till arbetskassetten, så att säga, ställa om sig.
Men det där förstår förstås inte de yngre alls. Vaddå kassett?
Inte ens byta skiva är aktuellt mera.
Kanske mer uptodate skulle vara att prata om olika spotifylistor :).

Ja, jag hinner lyssna på en favoritlista färdigt, och så växlar jag om till en annan favoritlista, lite efter min "mode", mitt humör...

Nä, det går inte lika bra att säga så... Sak samma.

Ha det gott, och hoppas ni har nån nyttig-favorit-sysselsättning att må bra av, som mockandet för mig... :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar