Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 23 augusti 2017

pensé från fjolårsfrön hoppade över stenmuren...

... och fick ögontröst som sällskap... ser ni de små små blåvita?

Det är sånt här jag gillar att hitta i trädgården. :)
Och det är ju mest för att det inte klipps och ansas alltför noga i alla hörn som det här är möjligt.
Sådana här överraskningar vill jag ha för att få små ljuspunkter i den grå stenmur... jag menar vardagen.

Jag sådde Silkesblommor i våras, eller Atlasblomma, eller Godetia som den också kallas.
Det finns fyra fem stora krukor där ute, sprängfyllda med knoppar, och bladen börjar gulna, och hösten närmar sig, och jag har blivit nervös över om jag nånsin ska få se dem blomma den här sommaren.
Nu när jag gav kaninen mat i morse så såg jag den första skymten av något rosa-lila på en av knopparna. Kanske, kanske jag hinner njuta av dem.
Jag vet ju nog att de kan klara en eller två små frostknäppar men jag skulle ju vilja njuta av dem länge länge.

Men det är så men den här sommaren att man får ta det som det är och gilla läget, som det heter.
En annan sommar är det nåt annat problem som ställer till det.
I år har jag åtminstone inte behövt vattna blommorna just alls, de som haft rejäla krukor.

Jo, jag vet, ett par små från i våras torkade nog bort, och det var nog helt på grund av ointresse från min sida.
Men kanske de hann slänga ur sig några frön till nästa år.
De fanns nämligen på andra sidan bildens stenmur.
Då kunde jag kanske få både gula och lila och blå penséer där på "fel" sida muren nästa år!
Vem vet?

Ha det bra, ta var på de små ljuspunkterna, de försvinner så lätt i vardagslunken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar