Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 29 augusti 2017

Konstverk överallt...

 
... ser jag när jag är där ute.
Som den här lönnen som inte orkade bli nåt. Den torkade ut, men rotskott kommer det varje år.
Den här "stubben" (ca två meter hög) har fått stå kvar.
 
Jag har märkt när jag gått i svamp- och bärskogen de senaste veckorna att jag ser konstverk, eller potentiella konstverk, överallt. På stigarna, i riset, mellan getporsens höga stjälkar och nere i mossan, mellan trädrötterna...
 
Jag skulle kunna tänka mig att plocka pyttesmå saker.
Vad jag skulle göra med dem vet jag inte.
Sitta och titta på dem. Riktigt i närbild.
En torr kvist kan ju vara så otroligt fin när man riktigt noggrant granskar den.
Och ett tallbarr.
En tallkotte.
 
... eller de här tickorna. På samma lönn som ovan...
 
Barken på ett träd är också så fin. Många färger.
I tallskogen där jag söker svampar, plockar blåbär och snart hittar lingon också, finns det på stigarna och lite överallt små flagor av tallbarken.
Varför jag ser dem?
Jag söker en viss sorts svamp och de här flagorna har ibland exakt samma färgnyans som de små svampar jag söker, så jag har fler än en gång gått ett par meter extra bara för att konstatera att det var inte en svamp, det var en liten barkbit :).
 
Det är fint med höstens murriga färger.
Överraskande. Lite sorgligt kanske. Men vackert!
 
Har ni möjlighet så kolla in vilka höstfärger ni ser runtomkring er! :)
Ha det gott!

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar