Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 26 augusti 2017

Planera vårträdgården nu...

... kanske det står på ett reklamblad på ditt köksbord?

Det är väl det man ska göra nu, planera för hur det ska se ut när vårsolen kommer med sin värme och snön smälter och det börjar synas gröna blad här och där... Var är min favoritblomma eller favoritblomrabatt då?

Bilden ovan blir jag så glad åt.
Det är nog helt i misstag att färgkombinationen för en gångs skull lyckades, och att de olika växterna tidsmässigt passade ihop.
Det är ju röd nejlikrot (mycket vackrare namn på finska, tulikellukka, eld-nåt) och så porslinsveronikan med sin skira ljusblå färg...

Nu har jag en känsla av att jag har skrivit om det här förut...
Hmm... Jag börjar bli rejält glömsk...
Och, ser ni, när jag kör till och från jobbet så sitter jag då och då och tänker ut vad jag kunde skriva, och jag tänker så livfullt att jag sen tror, eller mitt huvud tror, att jag har skrivit det...

Det lär kunna bli värre med åren.
Nåja, om jag har skrivit om det förr, är det bara en vanlig kärrings tjat om ni måste läsa det igen, så då är det ju inte så farligt :):

Hur som helst.
Jag plockad mat åt kaninen just, och gick runt och drog upp lite maskrosblad i blomrabatterna (åt kaninen alltså, något annat rensade jag inte), och kom att tänka på hur viktigt det skulle vara att rensa nu, så de olika blommorna hinner gosa om sig ordentligt innan höstfrosten kommer.

Men det finns ju så mycket annat att göra också.

T.ex. stänga datorn och ta fram den där virknålen och den där börsen som är fem före klar.
Eller stretcha lite kanske. Så man inte blir så sjuk i benen och ryggen efter gårdagens ridpass.

Ha det gott, och plocka fram lite varmare kläder så ni inte drar på er en förkylning! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar