Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 26 augusti 2017

Vad betyder ekvationen lim f(x) = a?


... och här ser vi grafen med hjälp av vilken man kan utläsa vänster och höger gränsvärde för funktionen f(x).
 
Hänger ni med?
Inte jag.
 
Mer förståeligt skulle vara "regnbåge över ateljévinden" eller "konstigt väder över uthustaket".
 
Ekvationen vet jag inte om jag nånsin förr har sett. Så det är inte så konstigt om man inte förstår den.
Hör visst till nån gymnasiekurs. Som jag (halvt på allvar, halvt på skämt) fått i uppdrag att förstå och förklara för annan part...

Så då är det bara att googla för att försöka hitta nån vettig svensk utredning i ämnet.
Är ni intresserade? Ska jag säga till när jag hittar förklaringen? Eller vill ni hellre hålla er till trädgård, mys med katten, husbilssemester, sticka sockor, läsa bra litteratur... Det finns mycket och bra saker man kan göra om man får ett par minuter över :)! Ja, husbilssemester går ju inte på några minuter, men planera nästa kan man säkert! Eller nån mindre utflykt till nåt nytt loppis man aldrig varit till förr...

Hobbyrummet i mitt huvud är nog till mer än hälften fyllt av häst för tillfället, och den andra knappa halvan är full av alltmöjligt, från tuschteckningar, storyskrivande, handarbeten, onödigt harmlöst pyssel, trädgård, människor, städning, organisering... Oj, det finns en hel del...

Var kommer egentligen jobbet in?
Det ryms nog också, och har nästan ibland, när det är som bäst, karaktären av en hobby.

Men det där med "ny kurs i höst" det kanske jag inte hinner med.
Har inte lusläst kursprogrammen i nejden, men i så fall skulle det vara nån kort intensivkurs på ett par dagar, en helg, eller dylikt. En kväll i veckan fram till jul har jag nog ingen möjlighet till...

Ha det gott i höstrusket, eller höstsolen, vilket ni råkar ha för tillfället, och planera inte in för mycket :).

 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar