Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 22 augusti 2017

repa upp eller tappa maskor

... det är frågan här.
Och en vän som jag frågade, vad hon tror att bilden föreställer, svarade att det nog är en fin stickad spetsduk som är under arbete...

Jag måste erkänna att jag inte sen berättade för henne vad det var... om jag minns rätt.
Det är en av de där loppisfynden som jag inte vet om de nånsin blir nåt eller om jag försiktigt repar upp allt igen och sätter nystanen tillbaka till nåt missionsloppis...

Ovanstående skiss är nog nåt år gammal.
Och det har inte hänt så mycket sen dess.
En riktig långkörare, alltså.
Men som den första bilden visar så har jag experimenterat med att tappa maskor, med flit, för att få lite mer variation, men kanske framför allt för att få lite mera vidd, i stället för att helt enkelt repa upp allt och sticka i en lite större storlek...

Ett minus i ekvationen är sen att jag inte egentligen gillar färgen alls.
Vad gör man åt en sån sak? :)
Nej, jag färgar inte om. Det är inte min grej. Än...

Hmm, undrar verkligen vad det här blir till.
Kanske man kunde få ett tips från billigt-garn.net för hon om nån har testat det mesta :).
Samtidigt så vet jag inte om jag vill ha tips från nån annan.
Poängen med såna här projekt är ju att man får göra som man själv vill. Som terapi samtidigt.
Det är ju inte en festtröja som man ska ha klar till stora höstfesten på jobbet eller till det unika släktkalaset i grannlandet i oktober...

Det blir vad det blir...
Hoppas din dag blir positiv! Ha det gott! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar