Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 26 augusti 2017

Jag hade en gång en båt...

... med segel... nä, det var bara en roddbåt... och den var inte på riktigt... den hade jag bara målat av ett foto. Men jag målade båten uppdragen på strand, lite trädkvistar som ram och så lite vass, skulle jag tro, och naturligtvis ett par strandstenar.

Jag höll en gång på med målande. Men det har liksom legat på hyllan en tid.
Målfärg finns väl. Och nån halvnött pensel. Akvarellpapper finns helt klart, bra kvalitet. Bara att börja.

Om man har en hobby man sysslar mycket med, men sen av någon anledning plötsligt slutar, eller tar paus, så kan det vara svårt att ta upp det igen.
Man måste kanske börja helt på nytt...
Inte försöka fortsätta i de gamla spåren, för de har suddats ut för mycket.

Bara en tanke.
Det blev ju slut på porslinsmålarkurserna här också.
Porslin har jag. Och färg.
Men hur skulle man kunna ta tag i det igen.
På porslinet kom det också bilder typ båt, strand, stenar, vatten och horisontlinjer.

Hösten är ju ofta den tid man börjar på något nytt.
Ny kurs i arbetarinstitutet.
Kanske man läser ett ämne i vuxenstudier nånstans.
Eller en distanskurs i något helt udda.

Eller så köper man nytt garn och stickar en mysig hösttröja lagom till höstlovet? :)

Jag tror jag har sommar ännu, hösten med nya kurser, nya planer får vänta en stund till...
Ha det gott, och njut av de små värmesolstrålarna som ännu letar sig fram och lockar till en kaffe på en uteservering... eller till att ta en skogspromenad med svampboken och blåbärshinken i handen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar