Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 25 augusti 2017

Drakfrukt med färg...

... kan man gott säga.

Har ni testat drakfrukt?
Det är familjens yngsta som är hågad på att testa alltmöjligt hon läser om på nätet eller som hon ser på youtubekanaler hon följer.
Och det är ju rätt intressant när man kollar in butikshyllorna och plötsligt känner igen namnet på nåt man läst om eller som nån youtuber har provsmakat och uttalat sig om.

Sagt och gjort, vi hittade drakfrukt och jag trodde nog, utgående från färgen på skalet (som tyvärr inte syns så mycket på bilden men googla på drakfrukt så ser ni vad jag menar...), att det måste vara giftig och endast tänkt för dekoration.
Skämt åsido, vi köpte den (dyrt).
Det tog ett tag innan jag vågade smaka, men det var ju en helt positiv upplevelse, mild och behaglig.

Jag tyckte jag kände igen nåt i smaken/konsistensen men kom inte på vad det var, innan jag läste en beskrivning på nätet att konsistensen är som kiwi.
Jaa, så var det!
Till saken hör att det säkert är fem-sju år sen jag senast ätit kiwi. Eftersom det finns en i huset som är allergisk för det så har det inte blivit av att jag köpt, även om jag gillar dem.

Drakfrukten har både konsistensen och frömängden som en kiwi alltså.
Men mildare smak, inte det där sura som man ibland känner av i en kiwi, jag har ju lite svårt för syrligheten i den, och står ut med det sura bara för att jag tänker på vitaminerna... :).
Vad drakfrukten har för hälsosamma saker i sig minns jag inte om jag googlade på, den var så dyr så jag köper den nog inte till vardags.

Men till att dekorera ett festbord med är den perfekt! Blir faktiskt glad av att se den, jag gillar ju grått! :)

(Och nu kom jag på en orsak till att jag gillar dess färger, min ridutstyrsel är ofta just den färgen, grått och så en rosa fleece! :D!)

Ha det gott, och ät frukt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar