Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 27 augusti 2017

Sävmatta, nej nävmatta, menar jag...

 
Så såg den ut när det blommade som mest i sommar.
Man blir nästan lite förvirrad om man stirrar in i murret och blommorna.
Och för det mesta är där också surr, rätt mycket faktiskt.

Jag vet också att jag borde ha rensat bort lite runt den mittersta så den skulle få mer luft att leva av, men det har bara inte blivit.
Kanske jag gör det nu i höst, när jag tar min rensrond inför vintern.
Om jag tar en sån rond, man vet aldrig hur det blir.

Sommaren blev extremt kort, och föll bort i flera hörn, känns det som.
Det är det många som sagt.
Men säkert fanns nog alla delar med.
Kanske det är vi som är så splittrade "in our minds" så vi inte hinner uppfatta allt det där lugna, harmoniska, fina, varma, milt fläktande, vilt vispande, småregnande, haglande, stekande... som kallas sommaren.

Men kort var den.
Hann se en början på några plommon på det lilla Sinikka jag har.
Men sen har jag inte sett nåt. Antagligen torkade de bort, orkade inte. Tråkigt. Får hoppas på nästa år.

Så är det.
Hoppas kan man alltid.
Ha det gott, och kolla in de blommor som ännu är vackra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar