Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 4 november 2011

Stallet, hästar, en virkad sten. Saknas nu när man borde städa.
En ridstund inplanerad i alla fall idag på eftermiddagen. Och "potatisstenen" har fått sällskap av en marimekko-inspirerad sten och en "hjärtlig prickig-korv-macka"-sten. Siktar på att få in bilder i morgon, de är ju helgdag då, så man får göra vad man vill?
Nu borde jag passa på att dammsuga medan huset är tomt på katter, tycker så synd om dem när de blir så rädda av mullret och sladden.

Mina planer inför "ridterapin" idag: Avslappnad sits, mjuka följsamma hjälper, försöka få hästen att vilja göra det samma som jag, och ge henne tid att förstå och lyda. För de vill ju egentligen lyda, lyssna, om man visar dem respekt från början.

Pianolektionen igår var intressant. Eftersom jag bara har en synt modell äldre att öva på här hemma får jag aldrig "pianokänslan" när jag övar. Sen på lektionen märker jag att det är något helt annat, både ljudet och att spela. Man måste vara bestämd, tydlig. Läraren spelade ett nytt stycke (enkelt) för mig, sen skulle jag prova. Jag hörde vid min första ton att jag har ett så tydligt "ursäkta att jag finns"-anslag när jag spelar, jämfört med lärarens. Sen tvingade han mig att "spela så det hörs" och det kändes helt annorlunda, även om jag snabbt slutade, för att inte "störa" med oljudet :). Intressant, alltså. Alltid lär man sig nåt nytt, som t.ex. en A-durskala...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar