Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 1 juni 2017

Hur ska man minnas vad man sått i vilken burk?

 
... och nu är ju det här en gammal bild, så här grönt har vi inte riktigt än, och allra minst att mina sådder skulle ha hunnit, jag lade visst ner de första fröna iförrförrgår, ju ... :D!!!
 
Jag hade lämnat halvfulla fröpåsar inkilade invid de olika små burkarna, tänkte att tillsvidare får påsarna visa vad jag sått var.
Men nu när jag fick upp miniväxthuset och satte in sådderna dit så mindes jag plötsligt vilken röra det något år har blivit när det kommit några dagar med våldsamt regn och blåst, då har allt blivit blött och man vet inget mer vad som är var.
Dessutom vill jag inte ha fröpåsarna våta, de ska ju duga ett år till, hade jag tänkt.
 
Så då plockade jag bort fröpåsarna in i stugvärmen.
Men först fotade jag hela härligheten inklusive fröpåsarna runtom med telefonen så jag skulle ha nåt att kolla på då sen, när det börjar anas lite grönt nånstans...
 
Nog för att jag borde se skillnad mellan zuccini och godetia... men man kan ju aldrig vara säker...
Dessutom kan det ju hända att bara en sort kommer upp. Är det då en blomma som ska omskolas, viktigt viktigt, eller är det en zuccini som behöver få växa till sig ordentligt innan den flyttas?
 
Jag blir nog aldrig expert på det här. Men roligt kan man väl ha ändå!
Ha det gott!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar