Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 30 juni 2017

turtle wax like in the good old days...

... blev det redan förra gången det var sommarväder, kanske det var i början av juni, eller nåt...

Hur som helst ger det alltid en flashback till barndomen när man står där och polerar med nån gammal t-tröja, eller nåt ännu bättre... I barndomen var det svårpolerat bilvax, så man fick gnugga länge på samma ställe för att få in det i plåten... kan man säga så? :)

Hur som helst, där var man då, kanske i 5-10 års åldern,  och det var dags för den årliga bilputsen. Man fick en gammal yllestrumpa i handen och pappa pekade ut vilket område på bilen han hade satt vaxet på och så var det bara att gnugga tills det sken som en spegel...

Ofta kunde vi vara flera stycken runt bilen samtidigt, och då var det för mig, som var yngst då, rätt så roligt att lyssna på syskonens gnabb, skratt, rådd och jag vet inte vad.
Det här är åtminstone vad minnet säger idag, när många år gått och de tråkiga minnena polerats bort...

Men hur som helst. Det blev av i år. I tid innan den fuktiga mid- och sensommaren tog vid. Och det var nog behövligt. Tror att jag har missat det två år i rad nu, om inte fler... Bilen ser friskare ut nu. Åtminstone vid regn. Ju mindre vattendroppar desto bättre polerat!

Ha en bra fortsättning på sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar