Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 31 maj 2017

Sakta men säkert större planta...

... åtminstone om man får hoppas på det som syns nu bland allt fjolårsskräp bredvid stora rosbusken.

Den här har glatt mig varje försommar med ett par dagar av lysande mörkröd blomställning och full av guldgult lysande småsmå nånting som puder ovanpå - pollen?

Den växer undangömd och som sagt bara en kort stund men jag blir så glad när jag ser den :).

Och många år var det bara en. Som syns på bilden.
Ett par år har det varit två.
Igår såg jag tre stammar som kommer upp! :)

Men det är för bra att vara sant, vågar inte glädja mig förrän jag ser dem blomma alla tre...
Då måste jag fota dem... Om jag hinner...
Man vet ju aldrig om frassarna får för sig att slåss just där i blombänken eller annars slänga sig och gosa i solskenet så att blomstammarna får ge vika inför frassarnas vikt...
Sånt är livet...

Ha det gott!
Och har ni möjlighet att njuta ett par sekunder av nån blomma, en skirt grön björkkvist, eller lyssna på en ovanligt trevligt sjungande fågel, så gör det. Våren är kort... och det är en rätt härlig årstid :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar