Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 7 juni 2017

Ifjol så blommade det rejält...

... i det lilla favorithörnet av trädgården.
Men det var lite fusk. Om jag inte minns fel.
tr
De fina nejlikorna var köpta... men blev över när fönsterblomlådorna hade fyllts till brädden med blommor.

Nu just ser den här blom-sten-rabatten inte mycket ut för världen.
Jag ser skymten av ett par år gamla påskliljor.
Och en stor vildprästkragebuske i mitten.
En sorts salvia, stäppsalvia, eller strandnåt kryper försiktigt fram, få se om den orkar blomma, den hade visst små lila blommor, riktigt fin... måste kolla vad det är för sort...

Och så här och där plantor som jag drivit upp av indisk fingerört.
Nu vet jag inte heller vilken färg den är, jag har haft två olika, men den ena färgen verkar ha varit mer överlevnadsbenägen och kraftig.

Den som lever får se :)

Ha det gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar