Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 29 juni 2017

Nävor in my life...

Mossigt värre men blommigt ändå.
Det ser ut som mossa. Men är en näva, tror jag.
Gillar torvan :), rund och bullig och tät.

Den här bilden är från nåt tidigare år, men jag såg just när jag var ute att den första blomman har slagit ut. Bredvid sig har den en annan näva med mörklila blad... måste nog ta en bild, det duger ju inte att bara berätta... ingen tror mig ju... :).

Det är den tiden på sommaren då jag kan gå runt i mina favorithörn och upptäcka blommor jag trott har dött ut och blommor som helt tagit över och borde flyttas/delas.
Men jag märkte att jag behöver mera trädgårdsjord att fylla på med här och där.
När jag hittar nån sötnos från förr, eller nån liten ynklig krake, eller annars bara den dagen råkar bli förtjust i nån blomma, så brukar jag gå en runda med jordpåsen och sätta lite runt fötterna på dem, sedan jag dragit bort lite ogräs. Eventuellt plockar jag dit några stenar runtom också så jag ska minnas sen i slutet av sommaren att jag inte ska köra med gräsklipparen över just där...

Det är ett trevligt äventyr.
Så länge man inte behöver visa upp nåt perfekt, nåt överdådigt, nåt frodigt.
Det kan vara knappt levande, smått, rentav ynkligt, och kanske sorten "blommar först nästa år" men ändå så roligt att se att det överlevde ännu en vinter! eller att fröna faktiskt gav en liten planta fast jag fuskade med sådden! eller glömde vattna ordentligt!

Jag har planterat om några små plantor idag. Trevligt. Mer om det en annan gång.
Tänkte skriva: "en hel del små plantor" men så kom jag på att många har sisådär 20-30 plantor att plantera när de gör sitt planterande, så då är mitt bara pyttesmått, och lite, men oj, så roligt!!!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar