Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 24 juni 2017

Ett blått öga... som himlen...

... som var så vacker i morse när jag vaknade... det var väl en 7-tiden...

Men innan jag hunnit få på mig kläder, äta, pyssla om kattsjuklingen vi har för tillfället, så hade det nog hunnit bli mulet, och såg kallt ut.

Så är det. Morgonstund har guld i mund. Men hinner man inte i tid, så får man ta det som det är...

Sjuklingen ja, det är inte lätt att försöka få i en kräsen kattfru ett par antibiotikapiller... Det är det värsta med att ha sjuka djur. Man försöker på alla sätt, men då de har så extremt känsligt luktsinne så de låter sig inte luras.

Nåja, det är midsommardag idag. Och jag ska troligen ta en liten tur i trädgården och dra bort lite smått ogräs. Det är ett ypperligt tillfälle att se på närmare håll vad som kommer upp där mellan maskrosorna, tuvgräset, röllekorna och solöga. Det är alltid roligt. Och att planera...

Jag skrev tidigare om färgklicken i trädgården som ännu inte var nån färgklick. Den borde få lite mer jord så det räcker åt stäppsalvian (eller vad det nu var för blomma där) för den har fina knoppar! Och så behövs förstås radas lite mer stenar runtom... Jag undrar vad det är för små plantor som börjat synas på bakre sidan. De liknar rätt mycket vanligt vatugräs,
ogräs alltså, men det är nog nåt annat... Det är just det här som är så roligt med trädgården, speciellt en lite slarvskött hörna, där gamla plantor kan återkomma och överraska en efter ett par års frånvaro...

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar