Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 16 juni 2017

Färgklicken just nu inte mycket till färgklick...

... men återstår att se hur det är sen om ett par månader. :)

De små (och en större) plantorna med femflikiga blad är ju indisk fingerört. Men vilka färger vet jag inte.

Jag vet att jag i något skede tagit frön från en park på en gul version. Annars har jag ju haft tvåfärgade mera mot orange och så en mot rosa. Sen kan det ju hända att de ändrar färg också när man tar frön... så är det väl med typ penséer, så fast man tar frön från en blå planta kan den sen blomma gult i alla fall...
Äh, det där vet jag inte alls.
Men det är ju en del av charmen - överraskningen.
Fast sen är det ju inte så kul när man sått blommor man trott varit olika färger bredvid varann för att få en brokig färgklick och så visar det sig att vallmon är gul (inte orange), krassen är gul (inte orange eller röd), fingerörten är helgul (inte rosa) och penséen som skulle vara djuplila eller mörkröd är... gul...
Och så råkar de dessutom slå ut i blom precis så sent på sommaren att löven på trädet bredvid också är gula... Då är det ju inte så kul längre...
Fast då kanske man hittar en riktigt billig reaplanta i nån butik som har en heeelt annan färg och då kan man sätta den i en burk mitt i den gula härligheten och - voila! - har man en fin rabatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar