Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 2 juli 2013

Fjordingar...

Fjordingarna i flocken är smarta. De ställer sig så nära varann som möjligt, "skavfötters" (?), dvs med den enes svans nära den andres huvud, lite sicksack. Så får alla lite lagom svansviftningar runt ögon och öron - för nu finns det minsann småkryp i luften, alla möjliga!

Men ikväll fanns det faktiskt inga småkryp i luften där jag red. I manege "inne i stan". Måste bara säga ändå att jag var lite på dåligt humör efteråt av att ha ridit inomhus när det ändå var så kollossalt fint väder sen! Saknade utomhusluften och solen och fågelkvittret enormt, även om ridlektionen gick riktigt bra.

Det blev skänkelvikning i slutet av långsidan och så galoppfattning strax på, vilket lyckades väldigt bra. Roligt att testa en helt ny främmande häst också. Men hade nog gärna mjukat upp henne lite på volter och serpentiner om jag fått jobba med henne en halvtimme innan också :). Jag tror hon nog egentligen kunde, men som den ridskolehäst hon är så hade hon väl alltför många gånger fått fuska i hörnen och bestämma sin egen väg, låtit bogen falla in på volten osv. så hon borde ha lurats in lite på mjuka böjningar :).

Kunde nog skriva mer men måste ställa in mig på shoppingtur till grannstan (?) imorgon... och lite jobb före det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar