Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 31 juli 2013

Ett par långa stallskvällar passar bra när det nu råkar vara paus i regnandet :).
Ikväll fick jag sätta mig i sadeln för en liten halvtimmes träningstur. Gamla fjordingdamen stod redo när jag kom till stallet. Och hon var framåt och positiv. Jag blev glad och försökte på alla sätt vara mjuk, följsam, låta henne lära mig vad som menas med mjuka hjälper. Och hon svarade mig mot slutet med mjuka böjningar (i vänster varv då, som hon är bättre på) på lång tygel. Dessförinnan behövde jag ju nog visa lite tydligare vad jag menade, men när hon förstod, så var det bara att antyda lite med sitsen och egen kropphållning. Like it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar