Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 1 augusti 2013

Kaktusen blommade i våras mittiallt. :) Beror nog på att jag nästan helt glömt bort den över vintern. Bara ett par gånger under vinterns gång hade jag gett ett par droppar vatten. Den hade en pålimmad orange pappersblomma när den kom till huset. Sen har den ju nog växt en del, även om den blivit väldigt sned och svår att hantera. Plötsligt en dag såg jag bara att det fanns fem sex knoppar längst ut på toppen (som ju har växt såpass snett att den egentligen är nästan längst ner :D). Alltså blev det till att vakta den noga varje dag för att hinna få en bild på blommorna. Jag vet ju att många kaktusar bara blommar en dag, typ.
Bild fick jag. Inte på alla blommor samtidigt men ändå. Och det som sen överraskade mig var att alla spår av blommor plötsligt var borta. Såg inte ens torkade blommor, de hade bara på nåt sätt vikit ihop sig tillbaka och försvunnit in i kaktusen :).

På tal om hopvikta blommor, borde ha fotograferat fröken Eternellerna där ute igår när det regnade. De var helt ihopvikta som knoppar, med små regndroppar på. Man skulle inte kunna tro att de redan varit utslagna otaliga dagar och emellan ihopvikta om det regnat. Idag var de åter så fina och skira. Helt otroligt vilka fantastiska fenomen man kan se i en ogräsrik och slarvigt skött trädgård som min!

På tal om det. Öppna trädgårdars dag nu på söndag... jag lovade nästan fixa en öppen trädgård här på nätet. Bilderna finns nog samlade, men får jag fram nån trädgårdsbjudning?? Fåse!

1 kommentar:

  1. Så alltså kan kaktusarna ha blommat utan att man har märkt det alls... Annars nog väldigt praktiskt att "plocka opp" blommorna själv, man borde få de andra blommorna att göra detsamma!

    SvaraRadera