Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 16 oktober 2012

Ryggvänlig ridning för häst och ryttare heter alltså boken jag ögnat i lite då och då.
Idag läste jag ett  par meningar i slutet av boken. Där stod det, att ju mindre och snällare hjälper man kan använda när man genomför olika träningsmoment på ridbanan, desto snällare är ridningen för både hästens och ryttarens rygg! För ryttaren spänner sig inte, ger bara mjuka skänklar, mjuka tygeltag, och hästen reagerar lugnt utan spänningar. Samförstånd, mjukt, skonsamt.
Det tycker jag låter bra, speciellt om både häst och ryttare är sisådär 50+ :)! Nåt att "gilla"!

2 kommentarer:

  1. En häst 50+ är nog mer ensam i sitt slag än en mänska 50+. ;) (Måste riktigt googla hur gamla hästar egentligen blir.) Men gillar nog!

    SvaraRadera
  2. Okej, ja va lite otydlig där :). Bildligt talat 50+ alltså, i verkligheten ett par år över tjugo. Fjordingen alltså. Jag är fortfarande, och speciellt idag, efter lite ryggböjningar i potatislandet, i allra högsta grad 50+ :)!

    SvaraRadera