Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 3 oktober 2012

Plockade ned mina två miniväxthus idag. Torrt väder ska man ta vara på, speciellt denna sommar :). Har ännu ett par plantor därifrån som ska placeras ut i trädgården, nånstans. Men eftersom det hittills varit så varmt så har jag inte haft nån brådska, fåse hur kommande natt blir... Om jag i alla fall får bråttom sen... Plantorna, om de är vad jag tror att de är, kommer att bli stora och ostadiga i blåsten, så jag borde redan i planteringsskedet planera in ett stödande "staket" av något slag... Fåse...

Gläder mig åt Prins Gustavs öga varje gång jag kastar blicken mot favorithörnet i trädgården. Idag när jag pysslade där och rensade lite för att få plats för de nya plantorna, så skymtade jag ett Prins Gustav -blått blomblad på helt fel ställe. Jag tänkte att det blåst hårt och rivit sönder de skirblåa blommorna i krukan ett par meter ifrån. Men när jag böjde mig ner såg jag en fem centimeter hög Prins Gustav -planta, med en vacker blomma som stammen knappt orkade hålla upprätt! Kan tänkas vara nåt som jag dömt ut som "misslyckat" i växthuset och som jag sen tömt ut i en rabatt sådär annars bara. Så nu kommer himmelsblå glädje från två håll :). Jag vet, jag är barnsligt lättroad ibland. Men varför inte njuta av det som växer :)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar