Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 19 oktober 2012

Hej alla trädgårdsbloggare, och andra "vanliga", som jag,  trädgård-are! Vad gör ni en regnig dag när ni egentligen skulle kunna göra storverk i trädgården men inte tycker att vädret står er bi?
Jag tittar på alla löv inifrån. Och samtidigt som kaninen får mat och jag ändå måste ut, så tömmer jag ut vatten ur de krukor, pytsor och burkar som jag ännu inte tömt på plantor... De håller sig fuktiga i alla fall...

Och så sneglar jag på de plantor jag hunnit få i jorden till vintern. Som t.ex. den här mininävan (ingen aning vad den heter, den bara dök upp som ett ogräs, men eftersom den liknar en krypande näva på alla sätt fick den en egen plats i min nävor in my life -bänk, och liten är den alltså, blomman ca en knapp centimeter!!) som jag tycker är så gullig!

Sen kan man alltid gå in i stugvärmen igen och plita ner några rader i trädgårdsdagboken och planera stort för nästa vår! Då har man ju glömt hur eländig sommaren blev, hur dåligt blommorna mådde av allt regn, och hur bra ogräset växte överallt...

Tvättade en del stora krukor idag, under stuprännan, märkte nog att det skvätte en hel del på mig också, men nåt roligt ska man väl ha av regnet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar