Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 30 juni 2012

Tvillingföl nästan. Skiljer endast några dagar i ålder. Söta som bara den! Numera "tonåringar" redan... vilket hörs på det grövre målbrottsljudet när någon tjejhäst är i närheten :).

Det regnar idag igen. Ogräset, hundflokorna, nässlorna växer så det knakar. Blomsådderna och övriga växtprojekt vill inte riktigt ta sig i kylan. Fåse hur sommaren fortsätter. Om man får skörda morötterna till Lucia, vilket jag gjorde ett år!

Nässelsoppa igår. Tyckte jag behövde det. Gott var det.
Sen orkade jag rensa runt jordgubbslandet, ca fem skottkärrlass med tistlar, nässlor, trädgårdsnäva och lupiner :). Vilken växtkraft!

Hittade en intressant ny bok på biblioteket i början av sommaren, som jag har lånat om igen, eftersom jag inte har hunnit plöja igenom den. Ryggvänlig ridning för ryttare och häst!! En massa bra träningstips, små små detaljer att tänka på när man rider, om man har sjuk rygg, för att inte få sjuk rygg, för att stärka en sjuk rygg... En hel del anatomiska detaljer i bakgrunden som förklarar varför, men framför allt åskådliga bilder och små kommentarer som kan ge aha-upplevelser.

När jag blir stor ska jag lära mig rida! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar