Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 2 oktober 2011

Akademisk ridkonst handlar dels om hästens naturliga rörelser...
... som t.ex. att böja till höger :) som bilden visar så naturligt.

Bärkraft är en annan viktig sak, att hästen ska bära sig själv (och sin ryttare)... och här måste jag hänvisa till hemsidor som talar om det här på ett bra sätt, t.ex. Bärkraft r.f:s hemsida som jag har länk till här bredvid i min lista. Om jag börjar försöka förklara nåt så kan det bli fel. Jag går ju bara på kurs ännu, håller på att lära mig. Har haft förmånen att vara med på ett litet hörn detta veckoslut. Sett fina hästar, fina rörelser, ivrigt lyssnande hästöron och avslappnat frustande hästar som verkat nöjda med sig själva.

Och hört om hur viktigt det är att alltid se till hästens bästa när man tränar den. Att den får andas fritt, inte blir "inspänd" i nacken, inte får för trångt i luftvägarna.

Intressant. Vill lära mig mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar