Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 23 oktober 2011


Har tvättat två stenar idag... Den ena hittade jag i potatislandet (gräftade upp de sista potatisarna) - det är inte första gången jag stoppar en sten i fickan när jag är ute och jobbar i trädgård eller annars... första gången kan ha varit för så där 45 år sen :) och sen dess har det skett lite då och då. Den här lackade jag runtom, och sen ska jag testa lite virkat mönster runtom om det går, hade precis den färg fint bomullsgarn som behövdes!

Den andra stenen, bra mycket större och tyngre (skulle inte rymmas i en ficka) plockade jag i september för ca 6 år sedan på ett fält som höll på att tröskas. Jag var ute med kameran och råkade bara se en intressant sten och plockade den i andra handen när jag for hemåt... :). Senare märkte jag intressanta märken i stenen. Men hur som helst, nåt virkande ska jag nog testa där också. Tänkte jag.

Bilden då? Ja, en utmärkt mjuk och härlig skogsväg för ridturer. Men tyvärr blev det ingen stallstur idag, och ingen hästterapi. Den får vi ta en annan dag. Kanske i morgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar