Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 3 september 2011

Höstbukett, porslinskanna, sten, träskopa.
Jag är inte den som brukar plocka in blommor på hösten och njuta av dem inomhus. Jag föredrar att njuta av dem där ute. Men nu råkade gullbollen bli så lång, och eftersom den står under takkanten så händer det sig att ett skyfall får den att böja sig så djupt att den inte längre orkar stå rakt. Så jag plockade några till farstun. Men det såg lite tomt ut. Nåja, sak samma, jag for ut igen och rensade bort lite onödigt i blomrundeln. Och voila! hade jag lite rödklöverplantor (med rötter) som mycket väl passade i porslinskannan som utfyllnad, innan de hamnar på komposten eller nåt.
Stenen minns jag inte längre varifrån den kommit. Men det kunde gå att måla på den.
Träskopan är nog något så trendigt som ett loppisfynd. :)
Vet inte vad jag skulle vilja använda den till. Så den får finnas där i farstun som en lite robust prydnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar