Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 18 september 2011

Första frostnatten. Klarblå hösthimmel. Rimfrost överallt. Men min atlas har fortfarande knoppar att öppna, och dagen blir vacker och relativt varm, så... Men en hel del andra växter börjar säga tack för i sommar. Den djupblåa pensén som jag tagit frön av varje sommar och sått på nytt klarar nog några frostnätter till, den har en så varm färg, trots det blåa. Och flera av de små sensommarsådda penséplantorna har knoppar så jag hoppas på en lite utdragen höst så de hinner...

När man får börja söka fram handskar (för kylans skull) och en extra tröja innanför jackan så är det nog höst på riktigt. Mitt hobbyrum blir mera inomhusrum på kvällarna nu. Det blir ju så fort mörkt ute. Igår kväll blev det fortsatt virkande på min "väska av stövelskaft". Har lovat så många att visa upp den sen, så jag borde få den klar innan jag får nästa "fenomenala" ide att sy, virka, sticka eller knåpa :). Man borde smida medan järnet är varmt...

Men dagtid, speciellt idag med strålande solsken och glittrande höstlöv, så kan nog hobbyrummet passa utomhus, antagligen delvis vid stallet... Då existerar inga virkningar, stickningar, eller ens smärtor i rygg och muskler... :) då glömmer man det mesta, när man står bredvid en fyrfoting som ska tas hand om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar