Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 16 januari 2011

Hörde av en bekant som senaste vecka besökte ett "blomstervaruhus" i nejden att där fanns "tanter" som stod vid blomfröställningarna och samlade åt sig blomfröpåsar i mängd och massor som om det var dags för vårsådden nu...
Det är säkert så, att man ska börja så redan nu, om man ska ha blommor av "egen uppfödning" i trädgården i sommar. Åtminstone vissa sorter ska sättas i jord tidigt.
Nu är jag ju inte av den sorten... som sätter frön i jorden tidigt, julgranen står ju fortfarande lysande och ... grann... med ljusgröna fina skott på barrlösa kvistar :).
Men jag kan sträcka mig så långt som att sätta in en bild på fröställningar :)! Jag ska nog försöka så de här vallmona i sommar också. De är så fina.

Sen var det en annan bekant, från stallsmiljön, som hade en annorlunda kommentar angående vädret: I bitande midvinterkyla hade hon hämtat sin fjording från rasthagen och tagit en barbackatur på banan. Hon sa: det klingade så grant som av den finaste kristallkrona... när hon tittade bakom sig såg hon orsaken: ju mera öppna och sluta hon tränade med sin fjording, desto finare klingade istapparna i fjordingens svans... som Jingle Bells eller Bjällerklang eller Kulkuset... vad det heter på fjordingens ursprungsspråk norska ska jag kanske ta reda på :). Det finns många fina detaljer att ta vara på i det bitande vintervädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar