Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 14 mars 2021

Vårpromenad längs åkerkanten...

 

... lär man få vänta med nån vecka än. Tyvärr. Den här bilden är från flera år tillbaka...
... men just såna här vårpromenader, med vattentäta skor och lagom varma kläder, brukar vara riktigt vårboostande för tanken.
Man hör kanske tranor nånstans bakom skogsbrynet, och det porlar i dikena, och ...

Okej, som sagt det är ett tag till det här.
Nu är det vitt, vitt, vitt överallt.
Men det är nog på gång, så det är bara att ha tålamod.

Igår såg jag gulsparven vid fågelbordet. Skrev jag det redan??
Den har inte varit här tidigare i vinter men nu kom den.
Så mycket större än de små talgoxarna, pilfinkarna, svartmesarna och blåmesarna.
Grönfinkarna var också på tur igår. Några. Inte femton som de brukar kunna vara, men kanske tre.
Jag lär nog få köpa några kilo solrosfrön än i vår innan det blir dags att sluta mata de små.

Skönt att bo nära naturen.
Tänker man ibland. När inte vägen och gårdsplanen drivar igen och man får ringa efter traktor. När inte smältvattnet sipprar ner i källaren. När inte snön rasar ner från taket sent på kvällen och fryser till is inför följande arbetsdag...

Men ni ska ha en bra fortsättning på veckan, så hörs vi igen... :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar