Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 17 mars 2021

En solstråle vid horisonten...

... är på nåt sätt väldigt positiv. Inte stekande het, inte bländande förblindande, bara hoppfull...
Igår när det blev uteliv ca tre timmar mitt på dan blev det väldigt tydligt hur positivt det är med sol den här tiden på året. Det hade kommit lite nysnö så marken var bländande vit. Lite svårt att hålla ögonen öppna, faktiskt, ibland. Men ett par gånger ställde jag mig bara att stå med solen snett i ansiktet och njöt av värmen och ingen kall vind och småfåglarna som kvittrade sin glädje över vårvärmen. 
Otrolig vårfeelis :).

Sen när man är inomhus kommer ju det lågt liggande ljusskenet inte riktigt lämpligt när det visar all damm som finns på alla ytor. Och inte hjälper det just att torka, den statiska elektriciteten gör väl att allt damm fastnar på nytt. Och lyckas man få bort nåt så kommer det nytt dit bara man går förbi.

Men jag håller på att lära mig blunda för sånt.

Nu slår det mig att jag faktiskt har sett en reklam om nåt underverk till dammvippa som inte lämnar efter sig nåt virvlande damm som lägger sig tillbaka på ytorna direkt man gått förbi. Men det tror jag inte på, eller så stämmer det, men just nu blundar jag alltså för det och njuter av solens värme och hoppfullhet.

Att det finns fyra katter i huset gör ju också sitt till att det finns damm och päls lite överallt.  Jag dammsög igår och visste ju att det var dammigt, men såg inte så mycket förrän jag kollade hur dammsugarmunstycket såg ut. Oj, va grått!

Nåja, det om städande.
Snart ut i solskenet. Det gäller nog att ta vara på de små ögonblicken med frisk luft (inte ännu dammiga vägar) och vackert solsken.
Hittar man en chokladbrun häst i hagen så blir det garanterat "varm choklad" :).

Skämt åsido, ha en bra fortsättning på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar