Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 12 mars 2021

Solkatt vid stugknuten...

 ... och det ser varmt ut. 

Nu är vi ju inte riktigt där än. Jag kom just in från snålblåsten och har skottat infarten till huset så jag har en chans att komma mig till jobbet idag också.

Det yrde snö igår och de drivor som täckte halva vägen var skarpa. Inte frusna, men packade, små små flingor, tätt, tätt.

Nåja, solkatten vid stugknuten... Han satt där häromdagen. I solen. Och hans päls var varm. Trots snålblåsten. Och när man riktigt ser på bilden (en flera år gammal bild alltså, med samma katt vid samma knut som häromdan... jag trodde det var mycket mer vår på bilden än där ute nu, men...) så ser man ju nog att drivorna är rätt heltäckande i bakgrunden, liksom nu. Men vid den soliga knuten droppar det ur stuprännan, vårljud dripp dropp, som fryser till is igen... 

Det är just sånt där påskväder... snöstorm en dag, sol och takdropp nästa dag. Men jag hoppas flyttfåglarna inte har alltför brått att komma hit norrut, eftersom snötäcket är alltför heltäckande än. Jag menar, tranorna brukar man ju ofta höra i påskhelgen, hör liksom till bilden. Brytning mellan kall vinter och väntad vår. Det är ju ett par veckor kvar till påsk, så kanske det hinner bli.

Men just nu: plogbilen körde en runda, vilket betyder jag har en snökant ute vid vägen att skotta bort. Igen.

Vi syns närmare våren :)... i morgon kanske :). Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar