Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 21 mars 2021

Rockar sockor idag...

... eftersom det är den dagen. Fast jag brukar nog ibland göra det andra dagar också...Fotovinkeln verkar kanske lite udda. Om nån försöker förstå vad som är upp och vad som är ned.
Det beror på att det är jag som är upp och ned :).
På köksgolvet. Det var visst nån som sjöng för länge sen att "man ska vara glad åt fötter, fötter ska man hålla högt". Fast då gäller det att ha nån annan del av kroppen fäst vid marken. Annars kan det gå illa.

Jo, jag skulle fota rockarsockorna, även om de inte är färggranna, jag är en vän av grått, och så märkte jag att vart jag än vände mig så var bakgrunden så "råddig" eller så syntes så mycket damm och kattpäls på golvet, så jag lade mig på rygg och lyfte upp fotoobjektet. Det är ju hälsosamt med sån stretchning ibland.

Det har ju nämnts vårtecken här på bloggen den senaste tiden.
Men just idag får jag nog ingen vidare sån bild om jag riktar kameran ut genom fönstret.
Det är nämligen snöstorm. Och då menas snö. Och storm. Var just ut med mat åt fåglarna och kaninen och fick samtidigt försöka stänga garagedörren i motvind. Stormen hade slitit upp den i något skede. Jag fick ta i ordentligt för just då kom en ordentlig stormvind.

Sen när jag gav mat åt fåglarna så går jag från stugknuten längs en slarvigt skottad smal gång till fågelbordet. När jag kom tillbaka så visste jag ju att det är is under snön just vid stugknuten, men om jag sträcker ut handen och släpper mig "smidigt" framåt så får jag just och just ett litet stöd från stugknuten innan jag sätter foten på det hala och sluttande planet.
Det var bara det att just då kom en nordanvind i ryggen så kraftigt och pushade på så jag hann inte riktigt ta emot mig och fötterna hann inte förbereda sig, så det blev en lite skrämselhicka där och ett "sladdspår" i snön innan jag kom på säker mark. Huh. Man är ju lite rädd för att falla på det frusna, ojämna underlaget...

Men det gick bra den här gången.

Jag får tydligen sätta fram skorna med dubbar under så jag minns stiga i dem när jag far ut nästa gång.

Det är vår, hörni :)!
Påskgräsfröna kom med posten, så det är bara att söka fram lite såjord.
Hoppas ni får en bra fortsättning på söndagen!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar